.

.

måndag 18 februari 2013

Färdig vägg mm

I helgen har det jobbats i "nya" sovrummet (och alla med snuskig fantasi kan sluta fnissa:-)). Med expert-hjälp har det tapetserats och nu är barntapeten ett minne blott. Alla väggarna är nu vita, vita , vita! Väggpanelen är målad och igår kom den upp på korta väggen och det blev toppenfint! Idag har det monterats upp plissegardiner och nu är det dags för det roliga; INREDNING.
Jag ska måla ett litet runt bord som ska in i rummet tillsammans med stickefotöljen jag fått av mormor. Jag ska även måla en av mina pinnstolar, har ju ett helt lager stolar i uterummet:-). Stolen ska få agera sängbord. Min plan har varit att måla dessa två matt svarta. Förutom dessa möbler så ska även mormors fina sekretär få en hedersplats i sovrummet. Tyvärr är den ganska skadad och därför måste den nog målas. Planen är att den ska bli vit... Detta har varit planen men vi ska nu flytta in möblerna för att få en känsla för hur det kommer bli....vem vet, bord och stol kanske blir vita och sekretären får fortsätta vara mörkbrun....Svårt att välja:-)!

See ya!




1 kommentar:

  1. Hej å hå! :)

    Det ska bli roligt att få se ert nya sovrum när vi träffas nästa gång! Skönt med en egen avdelning i huset!

    S

    SvaraRadera