.

.

onsdag 3 oktober 2012

Funderingar...

...från en 5-åring!
Storebror har nu bestämt vad han ska bli när han blir stor: Rymdraketsförare! När jag frågade honom varför han inte skulle bli skogsmaskinförare längre tänkte han en stund....och sen så han -" Jag ska ha två jobb som pappa"! En driftig ung herre:-)
Storebror utropade glatt en morgon att han ska gifta sig med M (=rosamammans stora tjej) . När jag frågade honom vem Alvingen ska gifta sig med böjde han sig ner till honom och frågade: -" Vill du gifta dig med E (rosamammans lilla tjej)?" Varpå Alvingen gjorde som han alltid gör när Storebror ställer en allvarlig fråga till honom (typ vill du ha tusen snuttisar?, vill du att jag ska den stooora traktorn?, vill du att jag ska äta upp allt godis?), han nickade! Så då är det bestämt, Rosamamman blir båda mina pojkars svärmor:-)! Tjohoo!
See ya!

2 kommentarer:

  1. Härliga funderingar Storebror har, det är mycket som snurrar i huvudet. Men det är smart att dra nytta av Alvingen trogna svar ;)

    SvaraRadera
  2. Det blir jag mer än gärna o lämnar med varm hand över mina tjejer till dig :-)

    SvaraRadera