.

.

torsdag 24 maj 2012

Febril tankeverksamhet!!!

Omöjligt att bestämma mig....
Jag har på uppmaning av en person valt att söka ett nytt jobb, ett jobb som skiljer sig mycket från det jag gör idag. Den man som är ansvarig för rekryteringen ringde i tisdags och meddela mig att jag INTE var utvald för intervju. Jag kände mig ganska tillfreds med det, hade precis på morgonen diskuterat med Bankmannen om det och jag tyckte inte att det var ett särskilt bra tillfälle att byta karriär. Dagen efter ringer mannen igen och säger lite ödmjukt att en person (samme som uppmanat mig att söka) talat gott om mig och att han därför vill att jag ÄNDÅ ska komma in för en intervju.

Jag tackade ja, men är nu väldigt tveksam. Undrar väl helt enkelt om det är värt det när jag redan varit bortsorterad en gång..... det är ju lite krångligt att komma iväg på intervju när man är hemma och är föräldraledig och har en valp och då gäller det att det kan leda till något gott. Kan visserligen tänka som så att man nog alltid lär sig något av att gå på arbetsintervju men samtidigt är det alltid lite jobbigt att få ett nej efter att ha lämnat ut sig såsom man gör under en intervju....

Får väl ta helgen och tänka på det....vill inte sitta i en sits där jag kommer ångra mitt beslut...

See ya!

1 kommentar:

  1. Har blivit uppdaterad av Bankmannen! Ska bli spännande att höra vad du bestämmer dig för...

    SvaraRadera