.

.

torsdag 12 april 2012

Fredagen den 13:e ??

Bankmannen hann inte så långt med förvandlingen av klädkammaren innan det var dags att rulla vidare för ett besök hos Stora-mormor i eftermiddags. Hon var på gott humör och barnen var glada att få tillbringa ett par timmar med henne.



Alvningen spenderade mesta tiden i hennes knä, han är en riktig kelgris:-)
Annars är hans favoritleksaker alla kylskåpsmagneter och, precis son Storebror gjorde när han var liten, kan han leka hur länge som helst framför kylen.


På vägen till Staaan och Stora-mormor reflekterade Bankmannen över att det imorgon är fredagen den 13:e. Enligt honom borde vi vara förskonade från olyckor eftersom vi hade två bilar som förra veckan dömdes ut av verkstan vilket gjort att all ledig tid de sista dagarna fokuseras på bilinköp. Jag avrådde honom dock från att göra ett sådant antagande och att det i sig var farligt.....och jag fick rätt (det brukar jag ha men just i detta fallet hade jag innerligt önskat att jag hade fel:-))! När vi kom hem ikväll så fanns det vatten i hallen. Min faktiskt ganska händige karl hade missat att bakom väggen i klädkammaren så fanns det ett vattenrör och det hade han ju så klart prickat när han borrade upp mina nya hyllor! Han svor ganska högt och paniken spred sig kvickt. Snickar-svågern blev blixtinkallad och efter lite svårigheter så hittade vi en vvs:are som kunde komma och plugga igen röret. Nu är det lugnt igen och så får vi börja dra allt med försäkringsbolaget etc imorgon...Just nu så känns det som om vi har lite för många bollar i luften och man kan ju bara spekulera i vilken vi kommer tappa först:-) = galghumor!

4 kommentarer:

  1. Neeej!
    Vattenskador är inte bra! Jag hoppas att det inte blivit allt förmycket förstört, nu när ni fixat i ordning allt :(

    Stressa nu inte i något beslut!

    Kram S

    SvaraRadera
  2. Va! Sluta! Tycker synd om er...

    SvaraRadera
  3. Nä,fy fasen tradigt! Hoppas att ni får rätt på d! Stor helgkram fr Höja

    SvaraRadera