.

.

tisdag 3 april 2012

Färg och form och lite till!


Här kommer lite bilder från Alvingens rum. Temat är New England och de flesta möbler är gamla och har inte kostat många kronor! Den röda väggen målade vi medans jag var gravid. Vi tänkte att det skulle funka oavsett kön på bebisen. När det sen blev en liten kille till så var New England/Lexington-stilen självklar och jag gillar att mixa den med lite shabby.

Bilderna  på mig med Alvingen i magen som skymtar bakom de bokstäver jag gjort, har en kompis tagit. Älskar de bilderna för de påminner mig om den underbara känlan av förväntan man har när en liten ligger i magen.


Huvudpersonen får ju också vara med! Den fina verktygslådan med hans namn har min storebror gjort och den var en doppresent. Nu agerar den boklåda!


Denna underbara utdragssäng har min svärmor sovit i som barn. Jag har målat den vit och kopierat ett emblem som fanns på den sen tidigare på ena gaveln. Nu fungerar sängen som soffa/myshörna och med de fina kuddarna min mamma gjort så sitter man som ne kung. Här får Alvingen sin välling på kvällen och natten!



Mitt bästa fynd är detta drängaskåp! Det hittade vi hos en äldre man och vi fick det "på köpet". Detta var den första möbel jag gjorde om med hjälp av vännen S. Med ny rundstav, nya beslag och lite färg så fungerar det nu som förvaring för Alvingens kläder.


Denna doptavla köpte jag till Alvningen när han föddes (Storebror har en liknande). Den är köpt här och det finns massor av fina motiv att välja mellan. Denna heter "En liten båt", väldigt passande för New England-stilen:-)

 Underbar tallrikshylla som är köpt nyproducerad av snällaste mamma i en liten söt butik i metropolen Hishult i Halland :-)


Filten med finaste mormorsrutor har Alvingens mormor gjort. Den är underbar!!!
Detta var en liten titt på Alvingens rum som nu är hyfsat färdigt. Jag spanar efter en bokhylla/skåp på loppisar så till sommaren när vädret tillåter målning i carporten så kommer det nog flytta in en ny möbel i detta rum:-) Vad vore livet utan projekt?

1 kommentar: