.

.

söndag 15 februari 2015

fjällen för första gången!

I höstas bestämde vi oss för att följa med fina vänner på skidsemester i fjällen. jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag ALDRIG ska åka till kylan! Jag har haft massor av argument för varför det är en vansinnig ide, allt från att ungarna kommer hata att klä på sig till att det är fasligt dyrt.


Kände dock i höstas när det kom upp att vi nog behöver åka hemifrån för att få tid för varandra och vara ihop som en familj en hel vecka. Med en pågående renovering, jobb, skog och 3 barn är det inte helt lätt att hitta tiden att vara tillsammans så att åka iväg kändes behövligt.


Med lite lätt panik packade vi in oss 5 personer i bilen för resan norrut. Våra farhågor visade sig bara vara just farhågor. Vi har haft en vecka med två killar som verkligen gillat att få åka skidor och som inte har gnällt över kylan, en bebis som glatt hängt med överallt,  en vecka med härlig snö och ljus, en vecka tillsammans med vänner och många skratt och en vecka med tid för varandra! trots ett litet snöpligt slut på resan pga magsjuka så konsstaterade båda jag och Bankmannen att vi får ta tillbaka allt vi tidigare sagt om skidsemester och inse faktum: Vi kommer definitivt åka till fjällen fler gånger!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar