.

.

söndag 3 februari 2013

Frenetiskt letande!

Jag hatar lampor!!! Det är superdyrt och jättesvårt att hitta något snyggt! Många inredningsintresserade är lamptokiga och kan hitta tusen olika alternativ men jag tycker det är omöjligt! Dessutom letar jag efter sänglampor, troligtvis den svåraste kategorin att hitta något i eftersom funktionen där är extremt viktig.

Att hitta lampor som är vridbara, som skärmar av ljuset så man inte stör sin sovande man, som är snygga och som inte kostar en förmögenhet är ett jobb som kräver åtskilliga timmars letande! Nu har jag äntligen hittat några favoriter men inget beslut är fattat så vi får se var vi hamnar.... Jag försöker nu övertala mannen om att vi inte behöver ha två likadana lampor utan att det nog blir fint med en vägghängd och en som kan stå.

Dock är Bankmannen och jag hyfsat överens om den nya taklampan vi vill ha i sovrummet (lampan med fiskar i grönt, blått och rött passar nog inte längre in :-)). En kristallampa får det nog bli....

Här är lite inspirationsbilder från nätet!

See Ya!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar