.

.

tisdag 22 januari 2013

Fruktansvärd sjuka:(

Har precis hämtat Storebror tidigare från förskolan. Kräksjukan har kommit och jag hoppas innerligen att den inte har bestämt sig för att stanna. Så nu ligger han nerbäddad i min säng och ser ganska ynklig ut, stackarn!

Det svåraste med sådana här "vardagssjukdomar" tycker jag är vabben. Feber, kräksjuka och förkylningar är ju inte farliga i sig och även om det är synd om barnen så vet man ju att det snabbt går över. Men den eviga diskussionen om vem som ska vabba vilken dag är så svår.

Jag sa till Bankmannen när jag nu började jobba heltid att all vabbning denna terminen får han göra! Jag tycker av princip att vabbningen ska vara jämställda och det har vi varit ganska duktiga på innan. Men eftersom jag nu är tjänstledig ganska mycket pga politiska uppdrag, mellan 1-2 dagar i veckan, så känner jag att jag inte kan vara borta mer från mitt jobb.  Men nu när det är dags för vab igen, Alvingen var sjuk förra veckan, så får jag  kanske inse att det mest rättvisa är att vi ändå delar på vabben.....

Hur klarar man av denna tiden med alla dessa sjukdomar som avlöser varandra utan att hela tiden vara stressad över jobbet och ha konstant dåligt samvete?

Jag tar tacksamt emot tips:-)!!

See ya!


1 kommentar:

  1. Jag hade gärna hjälpt till bara det inte
    är kräksjuka!

    SvaraRadera