.

.

fredag 4 januari 2013

Favorit-klappen!

Bankmannen skulle överraska mig i jul och hade tänkt ut en toppen-julklapp till mig. Han har nog aldrig lyckats överraska mig varken på julen eller födelsedagen, åtminstone inte positivt,  så han lever lite under press :-)

Han gick runt här helgen innan jul och var både nöjd med sitt val och nervös för att hinna iväg och köpa den. Han avslöjar för mig att stället han ska på har söndagsöppet så då passar det bra att han åker då.

Kvällen innan sitter jag och surfar rundor på paddan som jag brukar och bestämmer mig för att googla något. Och helt plötsligt dyker Klippans Yllefabrik upp som den senaste sökningen. Jag funderar en stund om jag ska berätta för mannen att jag räknat ut hemligheten eller han ska få fortsätta och gå runt och vara belåten med sig själv....tar typ två sekunder innan jag basunerar ut till en väldigt förvånad Bankman: "Jaså, du ska till Klippan imorgon, får jag följa med?!

Han blev aningens besviken men jag blev väldigt nöjd. Han hade ju sjäv kommit på något väldigt bra, en härlig yllefilt till en småfrusen fru, och trots att han inte lyckades hålla det hemligt till julafton så är det ju tanken som räknas:-)

See ya!

Härlig grå/vit yllefilt med finaste ugglor på från Klippans Yllefabrik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar