.

.

måndag 10 september 2012

Favoritsysselsättning....

...medans mamma fixar sig i badrummet!

Jag älskar måndagsmorgonen, den dagen då jag är föräldraledig, då vi inte har någon tid att passa, då jag kan äta långfrukost och läsa tidningen. När det sen är dags för dusch och fix brukar jag få sällskap i badrummet. Idag var vi två barn, en vuxen och en hund på typ 5 kvm. Barnen hat en egen sminkväska och den har Alvingen just upptäckt. Han borstar och doppar i puder allt vad han kan. Idag hittade han dock något nytt som fångade hans uppmärksamhet, en ask med tamponger :-)! Han plockade i och ut och var väldans nöjd. Storebror kollade ett tag innan han frågade mig :" vad e de mamma?". Jaha....hur ska man förklara det för en femåring??? Visserligen ska man uppmuntra nyfikenhet men ibland önskar man lite mindre av den varan:-)!

See ya!


3 kommentarer:

  1. Hahaha, ja nyfnikna barn är bra! :)

    SvaraRadera
  2. Joråsåatte.... Skickar L till dej när de blir dax för den diskussion här!! ;-)
    Kram Elektriker Frugan

    SvaraRadera
  3. Jag e nyfiken på hur du klarade den frågan på ett pedagogiskt sätt?!! Haha, söte storebror.

    SvaraRadera