.

.

torsdag 10 maj 2012

Framåt marsch och sedvanliga funderingar!



Alvingen har börjat ! Han har ju egentligen kunnat länge men nu så känns det som om det har lossnat. Perfekt så här inför vår stundande semester, roligare för honom om han kan gå lite när vi är på legoland. Snackar för fullt gör han också. Det finns tydliga "ord" fär tack, hej, torka, titta och skål! "Mamma" har jag hört en eller två gånger men vet inte om han har riktigt koll på det, men hoppas kan man ju:-)

Att jag har funderat mycket på fortbildning är ingen nyhet, allt för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Fick dock nyheten idag att skolan inte kommer finansiera den. Tråkigt men det visar bara att det kanske är dags att söka annat. Som tur är har det nu dykt upp lite olika jobb att söka, möjligheter som verkar passa mig. Både inom läraryrket och utanför. Vi får se vad som händer men ett uppdaterat CV är ju aldrig fel att ha.


Nu behöver jag lägga Storebror sen blir det till att bege sig ut i regnet. Ska så luktärtorna som legat i blöt sen igår då jag och mamma fixade i trädgården. Pallkragarna är nu fyllda med kryddväxter, jordgubbsplantor och grönsaksfrö! Två härliga bärbuskar fick barnen av lilla-mormor, en var! Storebror valde vinbärsbuske eftersom den inte sticks:-) och Alvingen fick en krusbärsbuske. Krusbär för mig är verklig nostalgi. Ett av de få minnen jag har från trädgården i min barndoms by är en buske med goa krusbär...mums!




Bankmannen ska spendera kvällen (och natten!) med att kratta och trumla joren på baksidan så att vi är redo inför morgondagens leverans av rulle-gräsmatta. Lyxigt men väldans praktiskt med barn och valp!


See ya!

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vad ni jobbar på med er trädgård! Smidigt med färdig gräsmatta att rulla ut.

    Skönt säkert att få ett definitivt besked angående fortbildningen, men tråkigt att de inte var positiva till finansieringen! Men det är väl som du säger, titta sig om på annat håll är inte fel.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Går han verkligen? Ser fram emot att få se det!

    SvaraRadera