.

.

onsdag 18 april 2012

Fyllnad!


Jaha, då har man gåt och blivit med en hel massa jor (ursäkta skånskan men det är ett måste), närmare bestämt 13.7 ton. Den ligger som en fin hög på vår uppfart och tar upp plats. Bankmannen ser nog, som alltid, fram emot projektet att rulla rullebör i sisådär ett år framöver i ett försök att frakta joren till baksidan. Där ska den agera fyllnad i ett försök att få till en plan, fin, och i framtiden, grön och mossfri gräsmatta.....nog en utopi men värt ett försök:-)

Detta projekt medför ganska så mycket annat när det gäller vår trädgård. Om jag ska vara snäll så är vår trädgård en lättskött, typisk småbarnsfamiljaktig trädgård men om jag ska vara ärlig så lever den ett ganska bortglömt liv. Sen inflyttningen för ca 6 år sen så har vi koncentrerat oss på fasad, utbyggnad och insidan. Trädgården har skjutits på framtiden men nu tror jag att det är dags. Problem är bara det att jag verkligen inte har några gröna fingrar och därmed har mitt intresse för trädgård varit noll. Nu försöker jag ta nya tag och har en liten dröm om att krypa runt på knä och ha fingrarna i joren medans barnen leker på gräsmattan, klippa lite finna blommor och ta in i köket och sen kanske plocka lite jordgubbar. Ännu en utopi men drömma måste man få göra:-).

 I denna iver att bli ett trädgårdsproffs har jag idag klickat hem denna efter att en redig trädgårdstös rekommenderade den. Jag hoppas på mycket tips och framförallt inspiration!!! Så nu går startskottet för Projekt Trädgård!

4 kommentarer:

  1. Heja heja! Det kommer bli toppen, ta det i den takt ni vill. Satsa på en bra grund som gräsmatta, häckar och ev träd (men det har ni ju redan mycket av ;) ). Sedan kan ni fortsätta med ev blomplanteringar, buskar mm.

    Hjälper gärna till om det behövs! Hoppas du blir nöjd med boken!

    Kram S

    SvaraRadera
  2. Gött att de här "koderna" är borta när man ska publisera sin kommentar!

    /S

    SvaraRadera
  3. Åh.. Jag vill också ha den boken! Får nog tjuvkolla lite i din någon dag, och sen beställa den när pengar kommer in på kontot igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Bara Jag får konsultera dig ibland om blommor och blad:-)

      Radera