.

.

söndag 15 april 2012

Finaste Storebror och lata söndag!

Idag har vi haft en skön och ganska lugn söndag. Jag var en runda på friskis och sen har vi pysslat, fixat och varit ute. Storebror målade fina tavlor. Det är inte ofta han vill pyssla så det gäller att hänga på när han visar intresse. Idag handlade det mesta om att blanda olika färger och se vilken färg man fick då. Favoriten var såklart att blanda alla färger med svart och då fick man...typ svart:-). Han har också flitigt övat på sina "r" idag. I fredags började det och nu kan han äntligen säga denna svåra bokstav. Från att ha  låtit som en stockholmare med ett j-ljud istället för r-ljud så har han "ärvt" mina vackert klingande ur-skånska "r" som skorrar och låter typ som man har satt i halsen:-).  Hans kommentar när jag berömde honom och sa att det var ju bra att han nu var så stor så att han kunde säga "r" var: "Men mamma, du har ju glömt att lära mig det innan!" Finaste Storebror gör mig varm i hjärtat!

I eftermiddags var vi ute på grodjakt! I vår fiskedamm i Da Village är det nu tid för parning och det är tusentals grodor i vattenkanten. Storebror var förtjust men tyckte det var konstigt att grodorna "sov på varandra":-). Alvningen börjar vänja sig vid bärselen och så länge man rör sig så är han nöjd. Nu är det sängdax för barnen och själv blir det till att slira i soffan!

1 kommentar: