.

.

måndag 30 april 2012

F-n!!!

Vet inte om devisen " man kan lika gärna skatta åt eländet" funkar längre! Jag har precis kommit hem efter lite matinköp i Da Village och är fly förbannad och frustrerad! Dessa j-la bilar!!! AAARGHHH!
Av alla bilar på parkeringen (och det var ett par eftersom alla andra i världen hade fått samma smarta idé som jag att åka till ICA och shoppa inför Valborg) så valde lastbilen att backa/mejja ner min bil, ni vet den som redan är såld och ska lämnas på torsdag!
Efter att jag lastat in kassar och en styck Storebror så kommer det fram en chaffis och säger "jag har kört på din bil". Jag tror att min omedelbara reaktion va, "Nej va F-N!!" Jag går runt till passagerarsidan och ser då att han "kört"(eller rättare sagt mejjat) på den ganska rejält, så hårt att det  tom är ett HÅL i plåten. Så sa jag nog igen något som påminner om Svordomsvisan:-) Där står jag med en kille som ser helt bortkommen ut, en trött Alvingen i vagnen och Storebror som upprepar "varför står den killen där?" tusen gånger.
Självklart svarar inte Bankmannen i telefon och jag har ingen aning om vi har en skadeanmälan i bilen. Kommer på att kolla körkort och skriva ner och får sen prata med killens chef som verkar vettig.....känner ändå att om allt annat HELA tiden strular så kommer även detta bli a MAJOR problem.....Känns som om universum är lite emot mig/oss nu:-)


Bankmannen reagerade lite lugnare, när jag till slut fick tag på honom på jobbet, och kunde tom vända på det och le, såg det mer som a blessing in disguise... killen som köpt bilen kommer ju få en helt ny dörr och framskärm (heter det så??)!  Tur att när jag tappar min positiva syn på livet så kan mannen ta över och vice versa. Vi komplemeterar nog varandra bra:-)

Glad Valborg på er alla och
SEE YA!

2 kommentarer:

  1. Oh-my-god (sagt med Janice-röst). Kommer alla dåliga saker i tre oxå? För då slipper ni mer på ett tag nu!

    SvaraRadera
  2. Hopas att det är slut med oturen nu!

    SvaraRadera