.

.

måndag 26 mars 2012

För trött!

Jag tänkte bara slänga iväg ett kort inlägg, är en aningen trött. Vi har idag varit hela familjen och hälsat på Stora-mormor. Storebror tyckte att det var förvirrande med två mormödrar, hans och min, så hans döpte om dem. Lilla-mormor är min mamma och Stora-mormor är min mormor. Måste säga att det var en ypperlig lösning som är lättare än allt med gammelfarmor/mormor/mommo etc.
Så ett besök blev det idag hos Stora-mormor på det korttidsboende hon är på nu. Känns sorgligt att se henne ha så ont att hon inte kan vara hemma....svårt att förklara för Storebror varför hon var där. Jag berättade för honom att hon behöver hjälp och att hon får det där av de tjejer och killar som jobbar i det stora huset. Ikväll när jag skulle lägga honom så sa han att han snart ville hälsa på Stora-mormor igen och då skulle han  hjälpa henne med allt. Sådana omtänksamma kommentarer går rakt in i mammahjärtat! Storebror och Stora-mormor har ett speciellt band......


2 kommentarer:

  1. Vilken fantstisk unge Storebror är!
    Hans sa senast vi träffades att han skulle lära storamormor att gå precis som han lär Alvingen.

    SvaraRadera
  2. Det ryms många tankar i det lilla huvudet!

    SvaraRadera